SPIRIT LEVEL impe

Línies d'actuació

Edificació

Les primeres construccions tenen més de cinquanta anys, però amb el pas del temps els centres han anat creixent i afegint nous espais per adaptar-se a les necessitats de les escoles.

Des de l’Àrea d’Arquitectura, Obres i Instal·lacions, es planifiquen i coordinen, juntament amb els mateixos centres, diversos projectes per aconseguir que la tasca educativa es dugui a terme en el millor entorn possible: espais comuns, elements arquitectònics i tecnologies avançades.

L’esforç i la cura amb què obres noves s’han dut a terme al llarg dels anys han transcorregut de forma simultània amb la predisposició i l’interès per millorar la qualitat en la funció pedagògica, el benestar d’alumnes i professors, la seguretat en la quotidianitat de la vida escolar i la funcionalitat estètica i racional del conjunt.

Rehabilitació i reforma

La majoria dels centres educatius d’IMPESA van ser construïts fa més de quaranta anys. Amb el pas del temps han anat millorant per adaptar-se a les necessitats educatives i de creixement de les escoles.

IMPESA a petició de les entitats que realitzen la gestió educativa dels seus edificis, ha realitzat un seguit d’obres per a la millora i rehabilitació de les seves instal·lacions. Algunes de les millores que IMPESA ha realitzat els darrers anys han estat: Reformes integrals d’espais interiors, reforma de sanitaris, renovació de tancaments (finestres i portes)i renovació de teulades, entre d’altres.

Instal·lacions esportives

Les instal·lacions esportives són una part fonamental per a la integració de l’educació física i l’esport en els diferents graus de l’ensenyament. Alguns dels espais esportius que formen part del patrimoni d’IMPESA són: pistes esportives, gimnasos, poliesportius, piscines i camps de futbol de gespa.

Les noves instal·lacions esportives escolars i les reformes de les existents han estat executades vetllant per la seguretat dels alumnes, l’adaptabilitat i la resistència, així com l’estalvi energètic.

Espais exteriors

Per garantir una educació de qualitat és clau oferir zones de contacte directe amb la natura.

Una de les accions que posa en relleu el valor del medi natural i social a les escoles és la transformació dels seus espais exteriors. A IMPESA creiem que la interacció d’aquests espais amb diferents col·lectius: famílies, docents i altres organitzacions afins són un motor per a educar persones que siguin felices ajudant els altres i amb una sensibilitat activa cap al medi ambient, que faciliti preservar i mantenir el món on vivim.

Alguns exemples d’aquests entorns naturals són: les àmplies zones verdes d’esbarjo, les zones ajardinades o els horts escolars, A més, aquests espais han afavorit la transformació d’alguns centres en escoles verdes.

Les escoles verdes són aquells centres que s’acullen a l’Agenda 2021 de la UNESCO, és a dir, a la reorientació de l’educació cap a un desenvolupament sostenible. Proposa que s’ajudi a les escoles a portar a terme i dissenyar plans de treball relacionats amb el medi ambient, integrats en els plans d’estudi.

Espais d'aprenentatge

Volem transformar les aules i els col·legis en llocs d’inspiració on tots gaudeixin de l’aprenentatge.

Les aules están distribuïdes per espais d’aprenentatge. Els diferents espais funcionen simultàniament oferint als nens diferents propostes de treball que trenquen amb la estructura tradicional de tots els nens fent el mateix a la vegada. D'aquesta manera es respecten els diferents interessos dels nens, les seves necessitats educatives, ritmes maduratius o velocitat de treball.

L'organització per espais exigeix una planificació de les instal·lacions, dels materials, de les propostes docents, del paper dels mestres, de la distribució dins de l'aula, etc per tal d'assegurar que s'assoleixin els objectius previstos. En són alguns exemples l’atelier creatiu, l’aula al bosc, els seminaris, les aules polivalents, l’espai matemàtic, el de joc simbòlic, el gràfic/lingüístic o l’espai assemblea.

Adequació mediambiental

Els centres d’IMPESA s'han adequat a la legislació vigent en matèria d'edificació i compleixen les especificacions concretes del Departament d'Educació.

Els diferents centres d’IMPESA s’han adequat a la normativa vigent tenint cura de certs aspectes que mereixen una especial atenció: Codi Accessibilitat, Codi Tècnic de l'Edificació, Seguretat i Salut als llocs de Treball i Criteris específics del Departament d'Educació.

IMPESA utiliza cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor navegación y servicio, analizando sus hábitos de navegación en nuestro sitio web. Al continuar navegando, entendemos que acepta su uso. Para cambiar su configuración u obtener más información consulte nuestra Política de Cookies más información

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar